Wszystkie piany aktywne mają za zadanie zmiękczyć zalegający na nadwoziu brud, aby w kolejnej fazie, czyli myciu zasadniczym, usunąć go całkowicie i przede wszystkim bezpiecznie dla karoserii samochodu.
Bezpieczeństwo mycia zapewniają właśnie piany o neutralnym pH.
Zapobiegaj uszkodzeniom lakieru!
Użycie na wstępie takiej piany eliminuje podczas mycia właściwego ryzyko uszkodzenia lakieru i powłok zabezpieczających, które zostały naniesione na karoserię. Przed każdym myciem powinno się opłukać auto z przylegającego do lakieru piachu, szczególnie przy bocznych częściach pojazdu. Niestety nie zawsze wystarczy tylko opłukanie wodą. Nawet duże ciśnienie myjki nie zawsze jest w stanie usunąć wszystko, co zalega na nadwoziu. Wówczas używając gąbki lub rękawicy do mycia ręcznego jesteśmy w stanie wyrządzić spore szkody na karoserii. Dzieje się tak gdy np. drobinka piasku wejdzie we wspomnianą gąbkę, czy szczotkę, a pocierając ją o powierzchnię lakieru, rysujemy go. Po kilku takich myciach nawet nowy samochód zaczyna wyglądać nieestetycznie, a lakier na nim staje się bardziej matowy niż błyszczący.
Zastosowanie aktywnej piany mocno ogranicza ryzyko porysowania lakieru.
Zmiękczony przez nią brud po spłukaniu wodą zostaje usunięty, a auto pozostaje bez twardych zanieczyszczeń, przygotowane do użycia gąbki, szczotki lub rękawicy. Na rynku jest wiele aktywnych pian o różnym zakresie pH. Za najlepsze uważa się te o neutralnym pH, ponieważ są one zarówno skuteczne jak i bezpieczne dla czyszczonej powierzchni, nie tylko lakieru, ale również felg, części chromowanych i tych wykonanych ze stali czy elementów plastikowych.
Piany o neutralnym pH
- Nie zmywają wosków i innych zabezpieczeń polimerowych.
- Są bezpieczne dla powłok ceramicznych i kwarcowych.
- Nie matowią powierzchni.
- Zawierają dużą ilość delikatnych środków myjących przez co doskonale zwilżają powierzchnię i dzięki temu ich siła myjąca jest wystarczająca do usuwania typowych zanieczyszczeń takich jak piach i kurz.
- Zawarte w pianie składniki aktywne, surfaktanty, otaczają cząsteczki brudu, odrywają i separują je od powierzchni, co zapobiega ponownemu przyleganiu brudu do lakieru czy innego elementu.