jak wycenic usluge na myjni
  |   Dodano: 30-07-2021
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Jak wycenić usługę na myjni?


Temat, wbrew pozorom, nie jest dla każdego w branży oczywisty.
Co determinuje cenę usługi na myjni ręcznej,
a co w studiu detailingu?
Jak jedni i drudzy wyceniają swoją pracę?

 

Zarówno dla myjni, jak i dla studia detailingu, składowe ceny są w gruncie rzeczy podobne, różnica leży przede wszystkim w jakości oraz zakresie wykonywanych usług. Myjnie walczą o kierowców cenami usług, nęcąc ich obietnicą szybkiego i taniego czyszczenia pojazdu. Studia detailingu stawiają na jakość oraz specyfikę usług, co oczywiście kosztuje nieco więcej. Na myjni mamy większy „przemiał”, czyli od kilku do nawet kilkunastu aut dziennie, w studiu zaś bywa jeden pojazd dziennie, a przy samym myciu detailingowym bez dodatkowych zabiegów pielęgnacyjnych pojazdu – 2-3 samochody na dzień.

Czynniki mające wpływ na koszty usług na myjni i studia detailingu
 
Każda placówka przy kalkulacji cen swoich usług musi brać pod uwagę m.in. koszty, szacowane obroty czy średnią liczbę klientów. Myjnie i studia detailingu analizują następujące parametry:
 
 

Koszty pracy (ZUS, pracownicy), czynsz, podatki, opłaty podstawowe takie jak woda, prąd, telefon, internet, koszty materiałów eksploatacyjnych czyli chemii oraz akcesoriów i urządzeń do czyszczenia, koszty reklamy placówki itd.

Lokalizacja

ma zasadniczy wpływ na ilość oraz zamożność klientów.

Szacowana ilość klientów

Placówka nastawiona na szybkie usługi, gotowa obsłużyć średnio 10-20 klientów dziennie, inaczej będzie kształtować ceny niż studio detailingu, w którym w ciągu dnia zostanie kompleksowo obsłużonych maksymalnie 3-5 klientów.

Firmy konkurencyjne

konkurencja na okolicznym rynku, ceny i poziom świadczonych przez nich usług, czym się wyróżniają na tle innych myjni.

Półka jakościowa

czy świadczymy szybkie i tanie usługi np. komplet mycie i odkurzanie – 30 min za np. 60 zł, czy też gwarantujemy wyższą jakość usług za wyższą cenę np. komplet mycie i odkurzanie pojazdu – 60-90 min za np. 120 zł. Często to okoliczny rynek determinuje wybór jakości usług wskazując, których z nich brakuje klientom w danej lokalizacji.

Czas wykonania usługi

gdy wiemy, ile czasu w ciągu dnia zajmuje wykonanie danej usługi i znamy liczbę pracowników, jesteśmy w stanie określić, ile dana usługa powinna kosztować, aby była opłacalna.

 
Jak zatem wyliczyć koszt najprostszej usługi?
 
Po pierwsze, potrzebujemy zsumować koszty stałe myjni takie jak np. prąd, czynsz, telefon, internet, podatki, ZUS oraz koszt stosowanej chemii.

W kolejnym kroku dzielimy uzyskaną kwotę przez szacunkową liczbę klientów. Następnie musimy określić zużycie chemii oraz wody na jeden pojazd np. 100l wody, 1l piany, 200 ml Anty Insect, 100 ml płynu do felg, 50 ml wosku, 100 ml płynu do mycia szyb, 50 ml płynu do kokpitu.

Na koniec sumujemy czas pracy pracownika potrzebny na realizację usługi:

20 min – mycie pojazdu, 15 minut – odkurzanie, 10 min – czyszczenie szyb, 10 min – wysprzątanie kokpitu.

Przykład
 
Załóżmy 3200 zł kosztów stałych i podzielmy to na 200 klientów. W wyniku działania otrzymamy 21 zł na jednego klienta, czyli na jedną usługę, jeśli jeden klient oznacza jedną usługę. Zużycie wody w przeliczeniu na jeden pojazd to ok. 2 zł, a ilość wykorzystanej chemii – ok. 12 zł.

Po zsumowaniu kosztów stałych, zużycia wody i wykorzystanej chemii na jednego klienta, otrzymujemy kwotę 35 zł za np. mycie z odkurzaniem. Załóżmy, że pracownikowi wykonanie takiego czyszczenia samochodu zajmuje ok. 60 minut, a cenę finalnej usługi myjnia wycenia na 80 zł.

Wówczas do właściciela myjni trafia ostatecznie ok. 45 zł.


Zobacz również:

Jak pozbyć się nieprzyjemnych zapachów z auta?


Nie ma nic gorszego niż wejście do samochodu i poczucie nieprzyjemnego zapachu, który nie chce się ulotnić. Zapachy takie jak zapach papierosów, zwierząt, jedzenia czy stęchlizny mogą utrzymywać się w wnętrzu pojazdu, powodując dyskomfort i wpływając na jakość podróży. Ale nie martw się! W tym artykule dowiesz się jak poradzić sobie z nieprzyjemnymi zapachami w samochodzie.

Panel B2B


Platforma B2B to niewątpliwie wyjątkowo ważne i bardzo przydatne narzędzie, które potrafi ułatwić codzienną pracę! W jednym miejscu – w panelu B2B odnajdziesz wszystkie najważniejsze i najpotrzebniejsze rzeczy. Zalety płynące z posiadania panelu B2B: -Pierwszą z korzyści naszego panelu B2B i niewątpliwie jedną z ważniejszych jest możliwość logowania się do platformy w dowolnym miejscu i […]

Loyalty Program

Program lojalnościowy


Zbieraj punkty i wymieniaj je na nagrody! Z radością informujemy, że z dniem 01.03.2022 uruchomiliśmy w ProElite program lojalnościowych dla klientów biznesowych. Jak to działa? Bardzo prosto. Wystarczy dokonać zakupu. Np. za każdą złotówkę naliczą się Wam punkty, jak je sprawdzić? Zrobisz to w panelu B2b, który znajduję się na naszej stronie proelite.pl Jeśli go […]

Sklepy partnerskie


Wszystkie nasze produkty dostępne są w większości sklepów detailingowych w Polsce, natomiast pełną ofertę produktów ProElite i Elite Detailer znajdą Państwo w naszych sklepach partnerskich: Dodatkowo znajdziesz nas:TABSOLStamexBellaAutoMotoKasiaMrCleanerHustlaOnlineCarzoneshopFaniAutaShowcarshineArmot GiżyckoGaraż DetaileraDetailingowoPLAutomotivecareStrefa DetailinguF.H.U. Victoria Hurt-DetalAutoMotoCzesciJoannaJanikowskaDafiCar (PE) / DafiCar (ED)AutoCare (PE) / AutoCare (ED)Autoluxjb (PE) / Autoluxjb (ED)DetailStore (PE) / DetailStore (ED)LoveMyCar (PE) / LoveMyCar (ED)Hygiemeca (PE) / […]