jak wycenic usluge na myjni
  |   Dodano: 30-07-2021
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Jak wycenić usługę na myjni?


Temat, wbrew pozorom, nie jest dla każdego w branży oczywisty.
Co determinuje cenę usługi na myjni ręcznej,
a co w studiu detailingu?
Jak jedni i drudzy wyceniają swoją pracę?

 

Zarówno dla myjni, jak i dla studia detailingu, składowe ceny są w gruncie rzeczy podobne, różnica leży przede wszystkim w jakości oraz zakresie wykonywanych usług. Myjnie walczą o kierowców cenami usług, nęcąc ich obietnicą szybkiego i taniego czyszczenia pojazdu. Studia detailingu stawiają na jakość oraz specyfikę usług, co oczywiście kosztuje nieco więcej. Na myjni mamy większy „przemiał”, czyli od kilku do nawet kilkunastu aut dziennie, w studiu zaś bywa jeden pojazd dziennie, a przy samym myciu detailingowym bez dodatkowych zabiegów pielęgnacyjnych pojazdu – 2-3 samochody na dzień.

Czynniki mające wpływ na koszty usług na myjni i studia detailingu
 
Każda placówka przy kalkulacji cen swoich usług musi brać pod uwagę m.in. koszty, szacowane obroty czy średnią liczbę klientów. Myjnie i studia detailingu analizują następujące parametry:
 
 

Koszty pracy (ZUS, pracownicy), czynsz, podatki, opłaty podstawowe takie jak woda, prąd, telefon, internet, koszty materiałów eksploatacyjnych czyli chemii oraz akcesoriów i urządzeń do czyszczenia, koszty reklamy placówki itd.

Lokalizacja

ma zasadniczy wpływ na ilość oraz zamożność klientów.

Szacowana ilość klientów

Placówka nastawiona na szybkie usługi, gotowa obsłużyć średnio 10-20 klientów dziennie, inaczej będzie kształtować ceny niż studio detailingu, w którym w ciągu dnia zostanie kompleksowo obsłużonych maksymalnie 3-5 klientów.

Firmy konkurencyjne

konkurencja na okolicznym rynku, ceny i poziom świadczonych przez nich usług, czym się wyróżniają na tle innych myjni.

Czas wykonania usługi

gdy wiemy, ile czasu w ciągu dnia zajmuje wykonanie danej usługi i znamy liczbę pracowników, jesteśmy w stanie określić, ile dana usługa powinna kosztować, aby była opłacalna.

 
Jak zatem wyliczyć koszt najprostszej usługi?
 
Po pierwsze, potrzebujemy zsumować koszty stałe myjni takie jak np. prąd, czynsz, telefon, internet, podatki, ZUS oraz koszt stosowanej chemii.

W kolejnym kroku dzielimy uzyskaną kwotę przez szacunkową liczbę klientów. Następnie musimy określić zużycie chemii oraz wody na jeden pojazd np. 100l wody, 1l piany, 200 ml Anty Insect, 100 ml płynu do felg, 50 ml wosku, 100 ml płynu do mycia szyb, 50 ml płynu do kokpitu.

Na koniec sumujemy czas pracy pracownika potrzebny na realizację usługi:

20 min – mycie pojazdu, 15 minut – odkurzanie, 10 min – czyszczenie szyb, 10 min – wysprzątanie kokpitu.

Przykład
 
Załóżmy 3200 zł kosztów stałych i podzielmy to na 200 klientów. W wyniku działania otrzymamy 21 zł na jednego klienta, czyli na jedną usługę, jeśli jeden klient oznacza jedną usługę. Zużycie wody w przeliczeniu na jeden pojazd to ok. 2 zł, a ilość wykorzystanej chemii – ok. 12 zł.

Po zsumowaniu kosztów stałych, zużycia wody i wykorzystanej chemii na jednego klienta, otrzymujemy kwotę 35 zł za np. mycie z odkurzaniem. Załóżmy, że pracownikowi wykonanie takiego czyszczenia samochodu zajmuje ok. 60 minut, a cenę finalnej usługi myjnia wycenia na 80 zł.

Wówczas do właściciela myjni trafia ostatecznie ok. 45 zł.


Zobacz również:

Alcantara


Alcantara to nowoczesny, syntetyczny materiał o luksusowym wyglądzie i wysokiej trwałości, powszechnie wykorzystywany w przemyśle motoryzacyjnym do wykończenia wnętrz samochodów – szczególnie w pojazdach klasy premium i sportowych. Ze względu na swoje właściwości wizualne i użytkowe, często bywa mylona z zamszem, jednak jest od niego bardziej odporna na zużycie i łatwiejsza w pielęgnacji. 1 Cechy […]

ADBL


ADBL to polska marka specjalizująca się w produkcji profesjonalnych kosmetyków samochodowych oraz akcesoriów detailingowych. Firma szybko zdobyła uznanie wśród entuzjastów detailingu oraz profesjonalnych studiów pielęgnacji pojazdów dzięki innowacyjnym recepturom, wysokiej jakości produktów oraz szerokiemu asortymentowi dostosowanemu zarówno do użytku amatorskiego, jak i profesjonalnego. 1 Co wyróżnia markę ADBL?2 Kluczowe produkty ADBL:3 Akcesoria i sprzęt:4 Dla […]

LSP (Last Step Protection)


LSP (Last Step Protection), czyli ostatni etap ochrony lakieru, to końcowy krok w procesie detailingu samochodowego, którego celem jest zabezpieczenie lakieru przed czynnikami zewnętrznymi oraz nadanie mu estetycznego wyglądu – głębi koloru, połysku i efektu hydrofobowego. 1 Czym jest LSP?2 Najpopularniejsze formy LSP:3 LSP w ofercie ProElite:4 Dlaczego LSP jest ważne? Czym jest LSP? LSP […]

Jak i czym myć szyby w samochodzie od środka?


Na pierwszy rzut oka mycie szyb samochodowych od wewnątrz może wydawać się proste – wystarczy przetrzeć i gotowe. Ale czy na pewno? Jeśli zależy Ci na idealnej przejrzystości bez smug, zacieków i refleksów, warto podejść do tego zadania z większą starannością. To nie tylko kwestia estetyki – czyste szyby to lepsza widoczność i większe bezpieczeństwo […]