|   Dodano: 06-04-2025
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Rotary polisher (polerka rotacyjna) 


Rotary polisher, czyli polerka rotacyjna, to narzędzie wykorzystywane w zaawansowanym detailingu samochodowym, które działa w oparciu o prosty, jednolity ruch obrotowy głowicy. W przeciwieństwie do polerek typu DA (dual action), polerka rotacyjna oferuje większą siłę cięcia (cutting power), co czyni ją idealnym wyborem do usuwania głębokich defektów lakieru – jednak wymaga większej wprawy i ostrożności.

Jak działa polerka rotacyjna?

Polerka rotacyjna obraca pad polerski wokół jednej osi z dużą prędkością. Dzięki temu generuje więcej ciepła i agresywnej siły ściernej, co umożliwia skuteczne usuwanie:

  • głębokich rys i zmatowień,
  • śladów po szlifowaniu,
  • poważnych oksydacji lakieru.

Zalety polerki rotacyjnej:

  • Wysoka skuteczność korekty lakieru – szybko usuwa nawet trudne defekty,
  • Idealna do ciężkich przypadków – np. stare, twarde lakiery, zaniedbane powierzchnie,
  • Pełna kontrola nad cięciem – przy użyciu odpowiednich padów i past.

Wady (i ryzyka) stosowania:

  • Ryzyko przegrzania lakieru – zbyt długie polerowanie w jednym miejscu może prowadzić do przepaleń,
  • Tworzenie hologramów – wymaga wykończenia pastą finishing polish,
  • Wymaga doświadczenia – mniej polecana dla początkujących.

Polerka rotacyjna to narzędzie dla profesjonalistów, którzy szukają maksymalnej skuteczności w korekcie lakieru. W połączeniu z odpowiednimi pastami i akcesoriami marki ProElite, umożliwia uzyskanie spektakularnych efektów – od pełnej renowacji po efekt „show car”.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  DA polisher (polerka dual action)

Zobacz również:

SZCZOTKA DO FELG


Szczotka do felg to specjalistyczne narzędzie przeznaczone do czyszczenia felg aluminiowych, stalowych oraz elementów układu hamulcowego z trudnych do usunięcia zanieczyszczeń, takich jak pył z klocków hamulcowych, smoła, osady drogowe czy sól. Dzięki odpowiedniemu kształtowi, długości włosia i materiałowi wykonania umożliwia dotarcie do trudno dostępnych miejsc, m.in. między ramionami felgi czy w głąb bębna. 1 […]

WET SANDING


Wet sanding (polerowanie na mokro, szlifowanie wodne) to zaawansowana technika detailingu i renowacji lakieru, polegająca na mechanicznym wygładzaniu powierzchni lakieru przy użyciu papieru ściernego lub specjalnych gąbek ściernych z dodatkiem wody lub roztworu smarującego. Metoda ta pozwala usunąć głębsze zarysowania, skórkę pomarańczy, zmatowienia oraz inne defekty, które nie poddają się standardowej korekcie maszynowej. 1 Na […]

WOSK HYBRYDOWY


Wosk hybrydowy to nowoczesny preparat ochronny do lakieru samochodowego, łączący w sobie zalety wosku naturalnego (np. carnauby) z trwałością i odpornością wosków syntetycznych lub powłok ceramicznych (SiO₂). Dzięki tej mieszance kierowcy otrzymują produkt, który zapewnia zarówno efekt wizualny „wet look”, jak i długotrwałą ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. 1 Cechy wosku hybrydowego:2 Zastosowanie w detailingu:3 Zalety […]

Wosk syntetyczny


Wosk syntetyczny to nowoczesny preparat ochronny do lakieru, tworzony na bazie polimerów lub krzemionki (SiO₂), którego głównym zadaniem jest zabezpieczenie karoserii przed działaniem czynników atmosferycznych, promieniowaniem UV, solą drogową, chemikaliami i drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. W odróżnieniu od wosków naturalnych (np. z carnaubą), woski syntetyczne cechują się większą trwałością i odpornością na warunki zewnętrzne. 1 Cechy […]