|   Dodano: 22-07-2025
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Pad polerski


Pad polerski to specjalistyczna nakładka montowana na maszynie polerskiej (DA lub rotacyjnej), która w połączeniu z odpowiednią pastą odpowiada za właściwą korekcję lakieru – usuwanie rys, hologramów, utlenień oraz wykańczanie powierzchni na wysoki połysk. Wybór odpowiedniego pada jest kluczowy dla skuteczności i bezpieczeństwa całego procesu polerowania.


Rodzaje padów polerskich:

  1. Pad tnący (cutting pad) – twardy, agresywny pad do usuwania głębokich defektów i zmatowień. Używany z pastą tnącą (np. ProElite Cutting Compound).
  2. Pad polerujący (polishing pad) – średniej twardości, do eliminowania mikro-rys i przywracania połysku. Idealny z ProElite One Step Polish.
  3. Pad wykańczający (finishing pad) – miękki pad do uzyskiwania efektu „lustra” i eliminowania hologramów, stosowany z pastą wykańczającą, np. ProElite Finish Compound.

Materiały padów:

  • Pianka (foam pad) – najczęściej stosowany, o różnej gęstości i twardości,
  • Wełna (wool pad) – agresywny, szybki cięcie, głównie dla rotacyjnych maszyn,
  • Mikrofibra (microfiber pad) – pośrednie właściwości między pianką a wełną, dobre do DA.

Jak dobrać pad?

  • Stan lakieru: więcej defektów = twardszy pad,
  • Rodzaj pasty: silna pasta = odpowiednio dopasowany twardy pad,
  • Pożądany efekt końcowy: do wykończenia używaj miękkich padów.

Pad polerski a produkty ProElite:

  • Cutting pad + ProElite Cutting Compound – głęboka korekta,
  • Polishing pad + ProElite One Step Polish – jednoetapowa korekta i połysk,
  • Finishing pad + ProElite Finish Compound – wykończenie bez hologramów.

Porady użytkowe:

  • Regularnie czyść pad w trakcie pracy (np. szczotką lub sprężonym powietrzem),
  • Nie łącz różnych past z jednym padem – zawsze używaj osobnych padów dla każdego etapu,
  • Po pracy umyj pad wodą z delikatnym środkiem czyszczącym i pozostaw do wyschnięcia.

Pad polerski to nie tylko nośnik pasty, ale jeden z najważniejszych elementów całego procesu korekty lakieru. W połączeniu z odpowiednimi produktami ProElite, dobrze dobrany pad pozwala osiągnąć profesjonalne efekty – niezależnie od tego, czy wykonujesz szybki one-step, czy pełną trzystopniową korektę.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Hologramy na lakierze samochodowym

Zobacz również:

Alcantara


Alcantara to nowoczesny, syntetyczny materiał o luksusowym wyglądzie i wysokiej trwałości, powszechnie wykorzystywany w przemyśle motoryzacyjnym do wykończenia wnętrz samochodów – szczególnie w pojazdach klasy premium i sportowych. Ze względu na swoje właściwości wizualne i użytkowe, często bywa mylona z zamszem, jednak jest od niego bardziej odporna na zużycie i łatwiejsza w pielęgnacji. 1 Cechy […]

ADBL


ADBL to polska marka specjalizująca się w produkcji profesjonalnych kosmetyków samochodowych oraz akcesoriów detailingowych. Firma szybko zdobyła uznanie wśród entuzjastów detailingu oraz profesjonalnych studiów pielęgnacji pojazdów dzięki innowacyjnym recepturom, wysokiej jakości produktów oraz szerokiemu asortymentowi dostosowanemu zarówno do użytku amatorskiego, jak i profesjonalnego. 1 Co wyróżnia markę ADBL?2 Kluczowe produkty ADBL:3 Akcesoria i sprzęt:4 Dla […]

LSP (Last Step Protection)


LSP (Last Step Protection), czyli ostatni etap ochrony lakieru, to końcowy krok w procesie detailingu samochodowego, którego celem jest zabezpieczenie lakieru przed czynnikami zewnętrznymi oraz nadanie mu estetycznego wyglądu – głębi koloru, połysku i efektu hydrofobowego. 1 Czym jest LSP?2 Najpopularniejsze formy LSP:3 LSP w ofercie ProElite:4 Dlaczego LSP jest ważne? Czym jest LSP? LSP […]

Jak i czym myć szyby w samochodzie od środka?


Na pierwszy rzut oka mycie szyb samochodowych od wewnątrz może wydawać się proste – wystarczy przetrzeć i gotowe. Ale czy na pewno? Jeśli zależy Ci na idealnej przejrzystości bez smug, zacieków i refleksów, warto podejść do tego zadania z większą starannością. To nie tylko kwestia estetyki – czyste szyby to lepsza widoczność i większe bezpieczeństwo […]