|   Dodano: 06-04-2025
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Foam pad (gąbka polerska) 


Foam pad, czyli gąbka polerska, to kluczowy element każdego zestawu do polerowania lakieru. Stosowana jest w połączeniu z maszynami polerskimi (DA – dual action lub rotacyjnymi) oraz pastami ściernymi i wykańczającymi. W zależności od twardości i struktury, gąbki polerskie służą do różnych etapów korekty lakieru – od intensywnego cięcia po finalne wykończenie.

Rodzaje gąbek polerskich:

  1. Twarde (cutting pads) – przeznaczone do stosowania z pastami tnącymi (cutting compound). Skutecznie usuwają głębokie rysy, zmatowienia i ślady po szlifowaniu.
  2. Średnie (polishing pads) – używane z pastami polerskimi (polishing compound) do usuwania lekkich defektów i nadawania połysku.
  3. Miękkie (finishing pads) – stosowane z pastami wykańczającymi (finishing polish) w celu uzyskania perfekcyjnego wykończenia bez hologramów.

Jak dobrać odpowiednią gąbkę?

Dobór gąbki zależy od:

  • Rodzaju lakieru (miękki/twardy),
  • Stopnia uszkodzeń powierzchni,
  • Etapu korekty (cięcie, polerowanie, wykańczanie),
  • Rodzaju pasty – np. ProElite Cutting Compound najlepiej łączyć z twardym padem, a ProElite Finish Compound z miękkim.

Wskazówki użytkowe:

  • Regularnie czyść gąbkę w trakcie pracy – unikniesz gromadzenia pasty i zanieczyszczeń.
  • Nie używaj tej samej gąbki do różnych past – może to zniweczyć efekt końcowy.
  • Po pracy umyj gąbki wodą z delikatnym detergentem i dobrze je wysusz.

Foam pad to nie tylko nośnik pasty, ale istotny czynnik wpływający na jakość korekty lakieru. Odpowiednio dobrana gąbka, w połączeniu z produktami ProElite, gwarantuje efektywne, bezpieczne i profesjonalne rezultaty pracy nad każdym pojazdem.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Polishing compound (pasta polerska)

Zobacz również:

SZCZOTKA DO FELG


Szczotka do felg to specjalistyczne narzędzie przeznaczone do czyszczenia felg aluminiowych, stalowych oraz elementów układu hamulcowego z trudnych do usunięcia zanieczyszczeń, takich jak pył z klocków hamulcowych, smoła, osady drogowe czy sól. Dzięki odpowiedniemu kształtowi, długości włosia i materiałowi wykonania umożliwia dotarcie do trudno dostępnych miejsc, m.in. między ramionami felgi czy w głąb bębna. 1 […]

WET SANDING


Wet sanding (polerowanie na mokro, szlifowanie wodne) to zaawansowana technika detailingu i renowacji lakieru, polegająca na mechanicznym wygładzaniu powierzchni lakieru przy użyciu papieru ściernego lub specjalnych gąbek ściernych z dodatkiem wody lub roztworu smarującego. Metoda ta pozwala usunąć głębsze zarysowania, skórkę pomarańczy, zmatowienia oraz inne defekty, które nie poddają się standardowej korekcie maszynowej. 1 Na […]

WOSK HYBRYDOWY


Wosk hybrydowy to nowoczesny preparat ochronny do lakieru samochodowego, łączący w sobie zalety wosku naturalnego (np. carnauby) z trwałością i odpornością wosków syntetycznych lub powłok ceramicznych (SiO₂). Dzięki tej mieszance kierowcy otrzymują produkt, który zapewnia zarówno efekt wizualny „wet look”, jak i długotrwałą ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. 1 Cechy wosku hybrydowego:2 Zastosowanie w detailingu:3 Zalety […]

Wosk syntetyczny


Wosk syntetyczny to nowoczesny preparat ochronny do lakieru, tworzony na bazie polimerów lub krzemionki (SiO₂), którego głównym zadaniem jest zabezpieczenie karoserii przed działaniem czynników atmosferycznych, promieniowaniem UV, solą drogową, chemikaliami i drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. W odróżnieniu od wosków naturalnych (np. z carnaubą), woski syntetyczne cechują się większą trwałością i odpornością na warunki zewnętrzne. 1 Cechy […]