|   Dodano: 06-04-2025
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Foam pad (gąbka polerska) 


Foam pad, czyli gąbka polerska, to kluczowy element każdego zestawu do polerowania lakieru. Stosowana jest w połączeniu z maszynami polerskimi (DA – dual action lub rotacyjnymi) oraz pastami ściernymi i wykańczającymi. W zależności od twardości i struktury, gąbki polerskie służą do różnych etapów korekty lakieru – od intensywnego cięcia po finalne wykończenie.

Rodzaje gąbek polerskich:

  1. Twarde (cutting pads) – przeznaczone do stosowania z pastami tnącymi (cutting compound). Skutecznie usuwają głębokie rysy, zmatowienia i ślady po szlifowaniu.
  2. Średnie (polishing pads) – używane z pastami polerskimi (polishing compound) do usuwania lekkich defektów i nadawania połysku.
  3. Miękkie (finishing pads) – stosowane z pastami wykańczającymi (finishing polish) w celu uzyskania perfekcyjnego wykończenia bez hologramów.

Jak dobrać odpowiednią gąbkę?

Dobór gąbki zależy od:

  • Rodzaju lakieru (miękki/twardy),
  • Stopnia uszkodzeń powierzchni,
  • Etapu korekty (cięcie, polerowanie, wykańczanie),
  • Rodzaju pasty – np. ProElite Cutting Compound najlepiej łączyć z twardym padem, a ProElite Finish Compound z miękkim.

Wskazówki użytkowe:

  • Regularnie czyść gąbkę w trakcie pracy – unikniesz gromadzenia pasty i zanieczyszczeń.
  • Nie używaj tej samej gąbki do różnych past – może to zniweczyć efekt końcowy.
  • Po pracy umyj gąbki wodą z delikatnym detergentem i dobrze je wysusz.

Foam pad to nie tylko nośnik pasty, ale istotny czynnik wpływający na jakość korekty lakieru. Odpowiednio dobrana gąbka, w połączeniu z produktami ProElite, gwarantuje efektywne, bezpieczne i profesjonalne rezultaty pracy nad każdym pojazdem.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Polishing compound (pasta polerska)

Zobacz również:

Jak usunąć żywicę z samochodu bez uszkodzenia lakieru?


Wiosna i lato to nie tylko czas słońca i spacerów, ale również sezon na żywicę, która może poważnie zaszkodzić lakierowi Twojego auta. Gdy drzewa budzą się do życia, często pozostawiają na karoserii lepkie ślady. Wystarczy chwila nieuwagi, by na lakierze pojawiła się trudna do usunięcia plama. Im dłużej żywica pozostaje na powierzchni, tym większe ryzyko […]

Jak usunąć nalot rdzy z lakieru? - Pro Elite

Jak usunąć nalot rdzy z lakieru?


Lotna rdza na lakierze – choć nazwa może brzmieć niewinnie, w rzeczywistości stanowi poważne zagrożenie dla karoserii samochodu. Te drobne, rdzawobrązowe kropki, które pojawiają się na powierzchni lakieru – szczególnie po zimie lub dłuższym postoju w pobliżu torów kolejowych, hut czy zakładów przemysłowych – to nie tylko defekt estetyczny. To sygnał ostrzegawczy, że proces korozji […]

Auto detailing – co to jest i na czym polega


Auto detailing to znacznie więcej niż zwykłe mycie samochodu. To kompleksowa pielęgnacja pojazdu – od reflektorów po tylne światła. Obejmuje precyzyjny proces czyszczenia, renowacji i zabezpieczania auta, który nie tylko poprawia jego wygląd, ale również wydłuża jego żywotność. W przeciwieństwie do standardowych usług myjni, detailing to zestaw specjalistycznych zabiegów dopasowanych do różnych elementów pojazdu – […]

Glinkowanie lakieru – czym jest i kiedy warto je zrobić?


Glinkowanie lakieru to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przywrócenie samochodowi nieskazitelnego wyglądu. Jeśli marzysz o tym, by Twój pojazd prezentował się jak nowy – był lśniący, gładki i zadbany – ten zabieg będzie idealnym wyborem. Proces glinkowania nie tylko przywraca lakierowi jedwabistą gładkość i głęboki połysk, ale również doskonale przygotowuje powierzchnię do dalszych etapów pielęgnacji, […]